KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:
1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Ochrona danych osobowych”,
2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej,
5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
10. po zamknięciu okienka, do klauzuli informacyjnej masz dostęp w górnej części strony.
zapoznałem/zapoznałam się

Klub Dobrej Rozmowy

W naszej szkole ruszył Klub Dobrej Rozmowy. Chętni uczniowie klas 8 a i 8 b najpierw ułożyli kodeks Klubu, określili cele oraz zasady dobrej i konstruktywnej dyskusji. Najważniejsze z nich mówią, że rozmawiamy, bo chcemy poznać świat, a każdy głos jest ważny, bo wyrasta z naszych osobistych doświadczeń.
Druga część zajęć, to już praca ze scenariuszem przygotowanym przez platformę CEO dotyczącym tematu „Kto puka do naszych drzwi”. Lekcja została oparta o sytuacje migrantów, którzy z różnych stron świata wędrują m.in. do naszego kraju w celu znalezienia bezpiecznego miejsca do życia. Uczniowie zaznajomili się z indywidualnymi przypadkami rodzin m.in. z Syrii, Afganistanu, Somalii czy Iraku. Odpowiadali na pytanie, które zachęcało do refleksji, co oni mogą nam dać w naszym kraju? W jaki sposób ich pobyt odzwierciedli się we wzajemnych relacji pomiędzy migrantami a mieszkańcami Polski. Uczniowie pozytywnie ocenili ich wkład. Nauczyciel moderujący spotkanie pogrupował je na cztery zasadnicze grupy z zakresu: kultury, gospodarki, demografii czy społeczne. Nie pojawiały się negatywy, choć poproszeni mówili o ewentualnych problemach wynikających ze zróżnicowania ludnościowego, które może rodzić konflikty.
Na koniec uczniowie mogli poczuć się jak urzędnicy ds. migracji i zadecydować czy udzielają migrantom azylu. Niestety, tylko jedna osoba bez wahania się zgodziła, pozostali wzięli pod rozwagę. Mam nadzieję, że kolejne lekcje z cyklu "Rozmawiajmy o uchodźcach" przyczynią się do zmiany zdania.

Kluby Dobrej Rozmowy istnieją w całej Polsce i są koordynowane przez Centrum Edukacji Obywatelskiej w ramach projektu „Rozmawiajmy o uchodźcach”, do którego przystąpiła również nasza szkoła. W Łodzi do tej pory nie było takiej inicjatywy. ZSZP nr 4 oraz partnerska SP nr 111, z którą realizujemy program „Erasmus po polsku”, to pierwsze placówki w Łodzi, w których powstają Kluby Dobrej Rozmowy.
Następne spotkanie już niebawem. Już teraz zapraszamy wszystkich zainteresowanych uczniów.